04:51 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

راه آهن

۱۹ شرکت و یک بانک به تابلو معاملات بازگشتند / ۵ توقف موقت
نماد برتر- با توقف موقت داد و ستد سهام ۲ نماد ، یک بانک به همراه ۱۹ شرکت دیگر آماده بازگشت به تابلو معاملات شدند و نماد سه شرکت هم در پایان معاملات امروز متوقف می شود.
۱۲ نماد بورسی و فرابورسی مشمول توقف نماد شدند
نماد برتر- قبل از شروع معاملات امروز بازار سهام ، نماد ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل رشد بیش از ۵۰ درصدی، ظن دستکاری یا اعلام رویدادی مهم بسته شد .
انتقال بودجه از اتاق دربسته به اتاق شیشه ای /چابکی دولت با  فروش سهام در بورس
نماد برتر- رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را یک بودجه راهبردی خواند و با برشمردن پیام های مهم این بودجه تاکید کرد که اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است.
زمان افزایش سرمایه ۶۸ تا ۱۱۰۰ درصدی چهار شرکت + مجمع ۶ سهم دیگر
نماد برتر- زمان برگزاری مجمع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی به همراه لغو مجمع فوق العاده ویتانا اعلام شد.
نماد ۸ شرکت چینی با ارزش روز ۱۴۳ میلیارد دلاری از بورس لندن حذف شدند
نماد برتر- بورس لندن در پی اقدام اخیر آمریکا در تحریم ۸ شرکت چینی به بهانه همکاری نظامی ، اقدام به حذف سهام این شرکت ها با ارزش روز ۱۴۳ میلیارد دلاری کرد .
پنچ شرکت فرابورسی و ۱۷ غیر بورسی مشمول افزایش نرخ حمل شدند
نماد برتر- پنچ شرکت فرابورسی و ۱۷ شرکت غیربورسی مشمول افزایش نرخ تعرفه بهره برداری از شبکه ریلی جهت حمل محمولات مشتریان و صاحبان کالا، می شوند.
ذوب آهن با تولید محصول جدید در میان چهار شرکت جهان قرار گرفت
نماد برتر- شرکت ذوب آهن در راستای بومی سازی و تولید ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو با تولید انبوه ریل زبانه سوزن به جمع چهار تولید کننده در جهان پیوست .
شرط چند برابر شدن یارانه معیشتی/ مطلقا چیزی را گران نمی کنیم
نماد برتر- طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه در صورت حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، یارانه معیشتی دو تا سه برابر خواهد شد.
معاملات مشکوک بانک پرحاشیه، سهم تازه وارد، دو سرمایه گذاری + ۱۱ نماد
نماد برتر- در روز افت ۲۶۹۹ واحدی شاخص ، بانک پرحاشیه، سهم تازه وارد، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
بورس همچنان درآمد اصلی دولت است و خواهد بود / وعده شرایط متفاوت سال آینده
نماد برتر- رییس جمهور با وعده شرایطی متفاوت در سال آینده گفت: عرضه اولیه و فروش اوراق در بورس به عنوان یکی از منابع درآمدی اصلی در حد مورد نیاز در دستور کار است.
ذوب آهن از سودآوری تا دغدغه تامین زنجیره تولید
نماد برتر- سودآوری ذوب آهن و خروج این شرکت از زیان انباشته اگرچه اتفاقی خوش یمن برای صنعت کشور بعد از سال ها بحران مالی است، اما بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که حفظ سودآوری این شرکت در گرو تامین زنجیره تولید و مواد اولیه آن و صادرات است.
دعوت جهانگیری از اعضای شانگهای برای مشارکت در راه آهن چابهار- زاهدان
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اهمیت بندر چابهار و اتصالات ریلی آن در مسیر افغانستان و آسیای مرکزی از اعضای سازمان همکاری شانگهای را برای همکاری در پروژه عظیم ریلی چابهار به زاهدان دعوت کرد.
برتری عرضه املاک در بورس کالا نسبت به مزایده های سنتی
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه شفافیت، کشف نرخ منصفانه و جلوگیری از رانت را از مهمترین مزایای عرضه املاک در بورس کالا نسبت به مزایده های سنتی اعلام کرد و توضیحاتی داد.
کاهش 45 درصدی تردد جاده‌ای کشور
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید شاهد کاهش 45 درصدی تردد در جاده‌های کشور هستیم.
برتری عرضه املاک در بورس کالا به نسبت مزایده‌ها چیست؟
نماد برتر- محمد پورسید آقایی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه ملک وزارت دفاع در روز نهم آذرماه در بورس کالا گفت: از اصلی ترین مزایای عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا، کشف نرخ منصفانه است به طوریکه این معاملات در سراسر کشور امکان رصد دارد و هر کسی در هر نقطه ای می تواند با انجام مقدماتی همچون دریافت کد و انتخاب کارگزار، در حراج فروش املاک شرکت کند و نرخ مورد نظر خود را روی تابلو ببرد.